7 idei pentru a face treabă în casă când apare bebe

După ce au născut, cât şi după, multe mame se gândesc cum se vor descurca cu cei mici, cu gătitul, dar şi cu treburile casnice (spălat rufe, şters praf, aspirat casa, spălat baia etc.). Ideal ar fi să stea tatăl său o bunică cu cel mic sau să aveţi o doamnă care să facă curăţenie în locul vostru, nu-i aşa? Dar ce ne facem când nici una din opţiuni nu este valabilă?

Sursă foto: Ion Angelica

Am venit cu câteva idei care s-au dovedit a fi practice pentru mine. Sper să vă ajute şi pe voi.

1. Aveţi clar nevoie de un pătuţ/coşuleţ (asta dacă vorbim de un bebe care încă nu ştie să se dea jos singur şi de acolo), unde să îl lăsaţi pe cel mic în siguranță, în timp ce voi faceţi treabă. Dacă bebe adoarme, este perfect! Curăţenie generală…

2. Un sistem de purtat ajută mult. Nu o dată, ci de foarte multe ori am folosit această idee pentru a da cu aspiratorul, a alăpta şi a sta cu bebelina mea când nu vroia să mă lase să stau fără ea. Eu am folosit un wrap elastic până la 4 luni, apoi un mai tai, ca la 6 luni să achiziționez un SSC. Le-am adorat pe toate! Şi da, toate aveau praf de somn, mai ales când aspiram…

3. Când cea mică deja dorea să mişune pe lângă mine, căutam fie să îi dau ceva cu care să se joace lângă mine, fie să o ţin ocupată cu ceva interesant din acea încăpere (spre exemplu, în bucătărie o lăsam să se joace cu polonicul, castroanele de plastic etc.).

4. Când cea mică începuse să meargă singură şi să zburde liniştită în ce încăpere dorea, deja făceam curăţenia pe bucăţi (exemplu: când era pe balcon, adunam rufele de pe sârmă, când intra în dormitor, mă puneam pe împachetat rufe şi pusul lor la loc în dulap, când era în bucătărie mai spălăm o farfurie şi tot aşa).

5. Fiţi inventive! Vă ofer câteva idei încercate de mine, însă se aplică în funcție de loc, spaţiu, curaj şi nevoie.

Când cea mică avea aproximativ 9 luni, deja venea de-a buşilea la mine şi se agăţa de piciorul meu pentru a o lua în brațe să vadă ce fac eu, vrând să participe. Când spălam vasele, păţeam cel mai des asta, aşa încât i-am găsit un loc lângă chiuvetă şi îi dădeam ceva cu care să se joace acolo, cât rezolvam vesela. Copil fericit, mamă fericită, casă curată. Şi da, era în siguranță, eram cu ochii pe ea tot timpul şi când dorea să facă altceva decât o lăsam eu, începeam să îi distrag atenția cu un cântecel sau cu altceva. La noi funcţionează şi acum la 11 luni.

La 10 luni stătea lângă mine în timp ce băgam brioşele la cuptor şi mă ajuta la pusul umpluturii în tavă, mă ajuta cu spălatul rufelor: eu le băgam în maşina de spălat, ea le scotea (asta ca să ne şi amuzăm).

6. Transformaţi gătitul într-un moment de distracție şi degustare! Eu luam o tavă, o puneam pe jos şi lângă cea mică curăţam şi tăiam legumele, pe care apoi le degustam împreună. Era cea mai fericită şi eu că o vedeam mâncând. Singurul lucru la care trebuie să fiţi atente este cuţitul. De preferat unul mic şi departe de bebe sau bebe poate sta la măsuţa lui unde îi puteți da să guste ce preparaţi voi la masa alăturată (eu nu aveam altă variantă pentru că cea mică de la 9 luni abia mai stătea la măsuţa ei).

7. Dacă nimic din ce am scris eu mai sus nu funcționează, există mereu varianta în care puteţi ruga o prietenă să vă ajute fie la curățenie, fie să stea cu cel mic. Eu fac aşa cu o prietenă şi merge ca uns. O zi facem curat la mine, a doua zi la ea.

Aveţi alte idei pe care le puteţi împărtăși? Aştept comentariile voastre.

Leave a Reply

