Mămica dibace. Alternativa pentru copiii noștri la tablete

Campania mea, Nu “made in China”! , continuă.

De data aceasta, v-o prezint pe o doamnă care nu ține foarte mult să se prezinte, ci mai degrabă dorește să îi cunoașteți capodoperele, mici cărticele din fetru, de care cei mici se bucură cu adevărat, iar noi părinții putem sta liniștiți că avem cu ce înlocui jucăriile făcute în China sau statul în fața televizorului de la vârste așa mici (sub 3 ani).

Această doamnă este cunoscută pe Facebook, sub pseudonimul Mămica dibace și face cărticele senzoriale pentru bebeluși, dar și cărți din fetru cu activități pentru copilași. Eu am achiziționat o cărticică din fetru cu activități pentru fetița mea de 14 luni, care este de-a dreptul încântată. Are diverse activități care o ajută să își dezvolte motricitatea fină, imaginația, dar să o și țină ocupată în timp ce au fac diverse treburi în casă. Este cu adevărat o alternativă la cadourile clasice de Crăciun, pentru cei mici!

Vă las să o cunoașteți mai bine pe ea, dar și ce poate face, cu ajutorul interviului de mai jos. Ataşez şi câteva fotografii mai jos, cu cărticica făcută pe comandă pentru fetiţa mea. Enjoy!

Eu: Cum a început totul? De unde a plecat ideea?

Mămica dibace: Totul a plecat din nevoia de a oferi fetiței mele alternative, la jucăriile clasice pe care deja le explorase. Mi s-a părut ceva interesant și am zis: „Hai să încerc și eu!”. Mi-am luat materialele necesare, mijloacele de informare le aveam la îndemână (internetul) și am dat drumul la treabă. Totul cusut de mână. Vă dați seama, ușor nu mi-a fost. Am reușit, după câteva zile, să termin cărticica. Am văzut că mi-a ieșit ceva drăguț, așa încât m-am bucurat de decizia luată, pentru că diferența între ce am făcut și ce fac acum este mare.

Eu: Ai făcut un curs special pentru ceea ce faci tu? Sau te-a învățat vreo bunică?

Mămica dibace: Nu am făcut nici un curs și nici studii în domeniu nu am, practic nevoia m-a făcut să încerc și tot nevoia m-a obligat să evoluez repede și frumos. Ca orice produs și cărțile senzoriale, au nevoie să fie testate calitativ înainte de livrare. De acest capitol se ocupă “departamentul C.T.C. “coordonat de fetița mea de 2 ani și 6 luni. Ea este responsabilă de calitatea produsului, fapt pentru care înainte de livrare cartea trece prin mâinile ei, iar dacă aceasta rezistă o pot livra fără nicio emoție.

Eu: De cât timp faci ceea ce faci tu și unde s-ar încadra activitatea aceasta minunată pe care o faci?

Mămica dibace: Ca și perioadă? De aproximativ 1 an și jumătate fac această activitate. Iar ca număr, depășesc ușor 100 de cărți senzoriale livrate atât în țară, cât și în străinătate. Ca și activitate, ceea ce fac eu se încadrează de departe la categoria HAND MADE. Asta pentru că mai bine de 70% se face manual. Aș vrea să fac o precizare și anume: O mare contribuție la ce fac eu, o au mămicile. Mă refer aici la mămicile care doresc să ofere copiilor și o altfel de educație copiilor, iar asta ține de deschiderea pe care o au aceste mămici și la felul în care se informează despre educația copiilor lor. Asta caut și mă bucur că pe zi ce trece că întâlnesc tot mai multe mămici deschise către nou, dispuse să încerce și să investească în altceva decât în tablete și telefoane mobile, încă de la 2-3 ani.

Eu: Ești în competiție cu marile firme de jucării și cărți fabricate în China. Ce părere ai despre asta?

Mămica dibace: Sincer, nu văd nici o competiție directă cu China. Tot ceea ce fac eu, ca și activități, sunt adaptate vârstei și nevoilor copilului. Cărțile sunt personalizate, să zic așa, după tipul de activități pe care le agrează copilul, culorile preferate ale acestuia și nu în ultimul rând adaptate vârstei și sexului (băiat/fată). Prefer să fac 10 cărți într-o lună decât 30, dar să știu că atunci când ajunge cartea la destinație, respectiv în mâna mămicii, ca aceasta să se bucure mai întâi ea, să o analizeze ea și de ce nu să se joace ea prima cu cărticica. Acesta e scopul meu. Dacă mama care a comandat este mulțumită, cu siguranță copilul va fi și el mulțumit. Mai mult de atât, recomandările mele vin din partea mămicilor.

Eu: Te-ai gândit să extinzi domeniul de activitate? Să confecționezi și alte lucruri?

Mămica dibace: M-am gândit și mă gândesc să extind acest domeniu, investesc destul de mult în promovare, dar cel mai mult încerc să investesc în CALITATE și DIVERSITATE. Asta cred că face diferența. Nu merg pe cantitate, pe volum. La categoria și “altceva” am pregătit pentru sărbătorile de iarnă brăduți din fetru. Au o dimensiune de 80×40 cm, sunt umpluți la interior cu melană și vin la pachet cu 11 decorațiuni cu diferite sisteme de prindere. Practic, am adaptat la o scară mai mică activitățile din cartea senzorială.

Eu: În această mică afacere, ești singură sau mai sunt și alte persoane?

Mămica dibace: Am parte de ajutorul și susținerea soțului meu. Atât de mult, încât mă ajută și la cusutul cărticelelor. El este cel care le livrează și îmi achiziționează materialele pentru realizarea acestora.

Eu: Minunat ajutor! Privind în viitor, cum vezi ceea ce faci acum? Te gândești la un atelier? La un magazin online? Cum ți-ar plăcea să evolueze această mică afacere?

Mămica dibace: Da. Următorul meu pas este cel de a avea un atelier, altul decât cel care se află deocamdată într-un colț al livingului. Un loc unde mămicile pot vedea pe viu ceea ce înseamnă realizarea acestor cărți.

Eu: Mulțumesc mult pentru timpul acordat acestui interviu! Mult succes în continuare!

Mămica dibace: Cu drag! Îl consider un cadou frumos de ziua mea… pentru mâine.

Eu: Îți doresc un mare LA MULȚI ANI!

Mămica dibace: Mulțumesc mult pentru tot!

Pagina de Facebook Mămica dibace

15209150_1180933838681353_1859661436_n

Sursă foto: Mămica dibace

pizap-com14802941690162

imag6028imag6024

Sursă foto: Ion Angelica

Leave a Reply

