Păpuşile Oanei Dumitru. Un om minunat cu mâini de aur

Am intrat liniştită pe Facebook să văd ultimele noutăți când dintr-o dată văd o invitație către o pagină. Curiozitatea m-a împins să văd despre ce este vorba. Am rămas plăcut surprinsă să văd că există cineva care poate crea aşa ceva: păpuşi handmade. Pe loc m-am gândit că trebuie să aflu mai multe despre persoana cu mâini de aur, care face asemenea minunății.

Sursă foto: Oana Dumitru

Așadar i-am scris şi mi-a răspuns. Aşa a luat naştere acest interviu. De ce? Simplu, pentru că îmi doresc mai mult pentru fetiţa mea decât “Made in China”. Vreau să ajut cum pot micii antreprenori români care se străduiesc şi care se înhamă la luptă cu giganţii. Vreau să am o alternativă pentru fetiţa mea la tot ce este nociv. Aşa a luat naştere mica mea campanie Nu “made in China!”.

Vă invit să citiți interviul cu Oana Dumitru, proprietara micii afaceri cu păpuşi croşetate numită “Handmade by Oana Dumitru”.

Angelica Ion: Cum a început totul? De unde a plecat ideea? Cine a fost muza ta?
Oana Dumitru: Totul a început în primele luni după naşterea fetiţei mele. Voiam să fac ceva pentru ea, să exprim fizic dragostea de mamă, dar în acelaşi timp să fie ceva din materiale sigure pentru ea. Aşa au apărut încet, încet primele jucării de ronţăit, apoi păpuşile de suflet, cum le numesc eu. Când am terminat de croşetat prima păpuşă, am fost atât de încântată de ea, de sentimentele pe care le crează în sufletul unui părinte, încât trebuia să fac ceva şi pentru celelalte mămici care doresc ceva unicat şi sănătos pentru copilaşi, dar şi pentru sufletul lor de mame.
Angelica I.: Ai făcut un curs special pentru ceea ce faci tu? Sau te-a învăţat vreo bunică?
Oana D.: Nu ştiam să croşetez. Am învăţat uşor, uşor de pe internet. Cu multă practică am reuşit. Aveam un bebeluş care dormea numai în braţele mele. Trebuia să fac ceva cu mintea şi mâinile în acele ore.
Angelica I.: De cât timp faci ceea ce faci şi cum se numeşte ceea ce faci tu?
Oana D.: Ceea ce fac eu de aproape 6 luni se numeşte croşetat. Sunt diverse tehnici de croşetat. E mai mult o matematică aplicată.
Angelica I.: Eşti în competiție directă cu “Made in China”. Ce părere ai despre asta?
Oana D.: Made in China… tocmai asta am vrut să schimb pentru fetiţa mea. Am vrut ceva sănătos în primul rând, ceva sigur de ronţăit. Bineînţeles că preţul este mai mare decât o simplă jucărie de pluş. Asta datorită faptului că eu lucrez fiecare detaliu manual, în funcţie de preferinţele clientului. Este mult de muncă, însă fiecare păpuşică o fac cu dragoste şi pun în ele o parte din sufletul meu. Este o jucărie de suflet pentru suflet.. aici este diferenţa.
Angelica I.: Ok, dar unde este limita ta? Este ceva ce nu şti să faci cu mâinile tale? Întreb asta pentru că rămân uimită când mă uit pe pagina ta.
Oana D.: Se poate face orice din croşetă. Am multe idei şi proiecte. Timp să am să pot să transpun fizic.
Angelica I.: Facem un exercițiu de imaginație. Să spunem că vreau să comand o păpușică pentru fetiţa mea. Să fie pisicuţă şi roz cu alb. În cât timp este gata şi cât mă costă? Cum stabilești prețul?
Oana D.: Preţul unei păpuşi cu un bebeluş este aproximativ 150 lei. În funcţie de comandă, detalii extra şi numărul păpuşilor (de exemplu: o familie – mama + tata + copilaşi) preţul diferă. Durează în jur de 5 zile, mai mult sau mai puţin, în funcţie de câte comenzi am şi câte detalii necesită.
Angelica I.: Bun, dar ai o fetiţa de 7 luni, care presupun că vrea să mişune peste tot. Cum faci faţă comenzilor?
Oana D.: Hehe… da. Încearcă să se ridice acum, e tare curioasă şi roade tot. Fiind foarte ataşată de mine (încă doarme în braţe). În timp ce doarme pot face asta. Încerc să combin părinţeala cu croşetatul, iar pe măsură ce creşte mă inspiră mai mult să creez lucruri noi. De obicei persoanele care comandă ştiu ce înseamnă un obiect handmade pe comandă şi cât timp necesită. Iar câteva zile, maxim o săptămână eu zic că merită aşteptarea.
Angelica I.: Sigur. Cu ce te ocupai până să devii mămică?
Oana D.: Din copilărie am cochetat cu arta, cu frumosul, urmând şcoli de artă. Până să devin mămică am fost chimist (şi chimia e tot o artă).
Angelica I.: Frumos spus! Privind în viitor, cum vezi ceea ce faci acum? Te gândeşti la un atelier? La un magazin online? Cum ţi-ar place să evolueze această mică afacere?
Oana D.: M-aş bucura tare mult să ia amploare acest proiect, să devină un magazin online, să pot implica mai mulţi oameni frumoşi şi să aduc multe zâmbete şi clipe de fericire cât mai multor copilaşi şi părinţi.
Angelica I.: Mult succes!
Oana D.: Mulţumesc!

Pentru mine a fost dragoste la prima vedere, deşi încă nu am achiziționat o păpușică croşetată, însă o voi face când va mai creşte fetiţa mea. Cei ce vor să achiziționeze o păpușă marca Oana Dumitru o pot face Aici .

Surse foto: Oana Dumitru

Leave a Reply

