Și eu am greșit…

De ce simt nevoia să scriu? De ce simt nevoia să spun aceste lucruri? De ce să spun că și eu am greșit când lumea din jur se chinuie să păstreze aparențele?

Sursă foto: Aici

Simplu: Este normal și sănătos să greșim.

Am avut astfel de momente de când am devenit conștientă de mine, de acțiunile mele și ce impact au ele asupra mea și a celor din jur. Copilăria mea a fost nu aș putea spune presărată pentru ca nu s-ar potrivi, însă aș putea spune marcată de taxarea greșelilor mele. Mediul de acasă, referindu-mă la familia extinsă în special, a fost unul în acest gen. “Ești o proastă!”, “Nici un bărbat nu te va lua de nevastă dacă vei găti așa!” sau “Semeni cu X, care este o…, așa vrei să ajungi și tu?” erau frazele ce mă taxau drastic la fiecare greșeală.

Am ajuns să nu am încredere în mine, în gândurile mele și renunțam ușor la tot ce îmi doream să fac și nu era pe plac familiei extinse (folosesc termenul de familie extinsă pentru a nu arăta cu degetul spre cei ce spuneau așa… nu asta îmi doresc să scot în evidență prin acest articol). Astfel, am devenit o persoană ușor de influențat, temătoare, neîncrezătoare în forțele proprii, care simte nevoia de confirmări în aproape tot ceea ce face.

Când am reușit să am intimitatea mea și să trăiesc într-un alt mediu am realizat că nu tot ce făcusem eu era greșit, că și cei dragi mie greșeau, și că acum sunt stăpână pe viața mea și lucrurile au început să o ia pe alt drum. Însă gândurile mele încă nu erau ale mele… erau încă sub dictatura familiei extinse. Tot ce făceam, făceam cu o mare strângere de inimă și parcă mereu așteptam să vină X sau Y să mă certe că am îndrăznit să dorm duminică dimineață în loc să merg la biserică, spre exemplu. Nu a fost ușor, mi-au luat ani și ani și încă pot spune că nu sunt vindecată în totalitate.

Am spus mai sus că este normal și sănătos să greșim. Susțin asta! Daţi-vă voie să greşiţi! Oamenii care greşesc şi învaţă ceva din asta sunt oameni sănătoşi şi nu mă refer fizic. Vorbesc aici despre oameni cu coloană vertebrală, care cred în acordare celei de-a doua şanse, pentru că ei ştiu că suntem toţi imperfecţi, pentru că ei ştiu să se ierte mai întâi pe ei înşişi.

Şi da! Şi eu am greşit, chiar şi când nu am greşit şi am învăţat să mă iert şi să iert. Dacă reuşiţi să acceptaţi că şi ca părinți veţi greşi, copilul vostru vă va urma exemplul. Faceţi acest cadou copilului vostru! Vă va mulţumi!

Leave a Reply

