Avem baloane, nu arme! Când mamele ies cu copiii în stradă pentru un alt viitor

Găteam. Deschid televizorul, pentru că de câteva zile greu mă
desprind de el (l-aş lua şi în duş cu mine, doar ca să aud
tot ce se întâmplă în ţară), când aud că o mână de
manifestanți împărţeau flori Jandarmeriei. Am zis: Genial!
Au mare dreptate! Trebuie cumva să aratăm că suntem paşnici,
că ce s-a întâmplat cu o noapte în urmă a fost ceva
premeditat de cei ce au vrut să strice un protest liniştit. Deci, cine poate face asta mai bine decât o femeie? Până la
urmă femeia este simbolul echilibrului în familie, al
negociatorului, al împăciuitorului, simbolul blândeţii. 

Am
terminat de gătit, am mâncat alături de fetiţa mea şi între
timp m-am gândit cum să îmi exprim această idee. M-am gândit
la baloane. Sunt vesele, colorate şi simbolizează ceva
inofensiv. Am făcut şi o pancartă şi am plecat. Odată ajunsă
acolo, simţeam că mă voi face de râs, mă simţeam ca un copil
care s-a entuziasmat prea repede, crezând că a găsit
răspunsul la tot şi toate. 

Am început să umflu baloane şi să
mă uit după mame şi copii, după femei tinere, lângă care să
stau. Mă duc la o mamă şi o întreb dacă vrea un balon pentru
fetiţa ei. Aceasta spune că da, ca mai apoi să îmi spună că
mă recunoaşte dintr-o poză unde apar cu fetiţa mea, poză ce a
apărut pe un grup de mame “purtăreţe” de pe Facebook.


Sursă foto: Facebook

 Între
timp m-am mai împrietenit şi cu o tânără care s-a oferit să
mă ajute să împart baloane copiilor şi oricui dorea să arate
că acesta este un protest paşnic. Au fost cei mai bine
investiţi 50 de lei! Un domn a venit la noi şi ne-a întrebat
de unde am cumpărat baloanele pentru că îi plăcea mesajul:
“Punch balloons”. Nu observasem mesajul. Una din fete spune:
“Ideea asta a ta cu baloanele are nevoie de un mesaj clar.
Facem haştag pe Facebook cu: Avem baloane, nu arme!”. Aşa am
şi făcut. Am împărțit baloane şi am explicat tuturor mesajul
nostru. Toţi au reacţionat pozitiv.

Tot ce vă povestesc eu aici, s-a petrecut fără pic de
organizare, şi totuși organizat, eram femei, mame care ne-am
întâlnit acolo, dar ne comportam una cu alta de parcă ne
ştiam de mult timp. Totul a fost simplu, frumos, paşnic. Am
discutat cu multe mame la protest şi azi, şi ieri. Toate
mi-au spus că vin acolo cu copiii fie pentru că nu au cu cine
să îi lase, fie că li se pare normal să fie aşa. Ce cred eu?
Cred că este perfect normal ca o mamă să poată merge
liniştită la un protest alături de copilul ei, indiferent de
vârstă. Noi reprezentăm normalul, iar cei mici viitorul. Nu
oare asta ne dorim? Un viitor normal? Cât despre motivul
pentru care ies în stradă, în frig cu fetiţa mea în vârstă de
1 an şi 4 luni, acesta este simplu: un viitor în care copiii
să nu înţeleagă că a fura este cool, ci a învaţă, a citi. Un
viitor fără corupți. Un viitor stabil, pentru că eu nu vreau
să plec din România.

Așadar, către toate femeile, mamele, bunicile… Preluaţi
ideea, aduceţi cu voi la protest nu doar baloane, ci şi flori
şi orice arată că ne dorim un protest paşnic.


Sursă : Ion Angelica

Un alt lucru ce mi l-au spus mamele în Piaţa Victoriei: “Noi
protestăm ziua cu copii, noaptea ne schimbă soţii când scapă
de la muncă”. Asta înseamnă să fii responsabil, bine
doamnelor care urlaţi că cele ce ies cu copiii la protest
sunt iresponsabile? Aţi face bine să lăsaţi măcar 10 minute
televizorul şi să veniţi alături de noi la protest, poate
cine ştie, veţi simţi un sentiment nou de implicare civică,
sentiment pe care noi părinţii îl dăm mai departe copiilor
noştri şi na, pentru că bărbaţii noştri muncesc, asta cade pe
umerii cui? Al femeilor, al mamelor, de ce nu şi al
bunicilor. Reflectaţi puţin!

Leave a Reply

